Ny sesong med basketballakademi

Postet av Lommedalens IL den 20. Sep 2024

Da er det endelig klart for oppstart av basketakademiet! I fjor fikk vi stadig flere deltakere, og vi har jobbet på spreng for å få til en fortsettelse også denne sesongen.

Akademiet er for barn fra 2. til 5. klasse, årgangene 2017 til 2014. 5. klassingene - som ikke lenger har SFO - får noe redusert pris. Det er ikke noe krav at man spiller basketball fra før.

I år blir akademiet på TORSDAGER. Oppstart er allerede kommende uke, torsdag 19. september. De som må si opp en dag på SFO (frist er vel 15. september), kan starte i uke 41, etter høstferien, altså torsdag 10. oktober.

Ellers er opplegget likt som i fjor. Deltakerne går selv eller blir hentet av LIL direkte fra skolene i dalen og samles på klubbhuset på Helset. Der får de litt mat, frukt og drikke, før det bærer ned til Helsethallen.

Der er det trening fra ca. kl. 14:45 til kl. 16:00. Noen går hjem selv, henting må skje innen kl 16:30 i Helsethallen.

Trenere er Almine Sachse-Riise, som også var trener i fjor. Hun får med seg lagvenninne Karin Aslaksen, begge fra LILs sterke 2007-årgang, og begge har trenererfaring fra yngre klubblag. Maria Silén blir ansvarlig for matservering og tilsyn. Harald Grevskott er akademiansvarlig (men ikke lenger til stede på trening).

Så nå er det bare å melde seg på! Her er link til nettsiden med priser, mer info samt videre link til påmeldingen i Superinvite:

Vi må ta forbehold om at det kan bli fulltegnet. I så fall følges "først til mølla"-prinsippet. Praktiske spørsmål knyttet til påmelding og Superinvite må stilles til Reidunn Rake på LIL-kontoret.

Dette blir gøy! Hjertelig velkommen!😃🏀